onsdag 22. februar 2012

Tekst og illustrasjon

Vi skulle finne sitat, dikt, ordtak eller del av en sang som vi skulle skrive på to bilder som vi synes passet til ordene. Så skulle vi sette sammen tekst og bilde til en helhet (komposisjon).

Jeg valgte to bilder, ett fra internett og ett som jeg har tatt selv. Så brukte jeg photoshop for å skrive inn tekst. Der valgte jeg skriftstørrelse, skriftfarge, og skrifttype. Så plasserte jeg det der jeg synes det passer inn.


Her er originalen av det første bildet jeg valgte:















Her er bilde etter redigering. Jeg har skrevet på et sitat med hvit skrift og plassert det nederst, og lagd bilde og tekst til en komposisjon. Har også redigert litt på kontrast i photoshop for å få frem skyene i bakgrunnen litt mer for det synes jeg var fint.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                
















Her er orginalen av det andre bildet jeg valgte, som jeg har tatt selv:





Her er bildet etter redigering hvor jeg har satt på ett sitat i rød
skrift og lagd det sammen til en komposisjon:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar