tirsdag 18. oktober 2011

Monotrykk

Vi fikk en oppgave om å lage monotrykk. Det man gjør da er å male trykksverte på en glassplate (plexiglass) og trykker det videre på et dyptrykkspapir ved hjelp av en trykkpresse. Jeg brukte også blader og blomster, for å få et litt annet mønster når vi trykte på papir.
Her kommer noen bilder av redskapene jeg brukte og av resultatet.





                                           Glassplater (plexiglass) som vi malte på:








                                     Valse jeg brukte til å male på glassplatene:








                                                 Spatel til å ta ut trykksverta:









                                                   Trykksverte og valsa:







                      Trykkpressa som vi  brukte til å trykke bildene over på dyptrykkspapir:








                         Jeg var ute og fant blader og noen blomster for å prøve å trykke med det. 

 




Her er resultatene.
På det røde bildet øverst til venstre har jeg klipt ut et hjerte at papir og bare lagt  det oppå og malt rundt. Så la jeg litt grønnmaling inni i det hjertet etterpå.
På det grønne bildet øverst til høyre prøvde jeg å tegne et mønster med en pensel uten trykksverte på for å få sånne streker som skulle danne et mønster, men det ble mislykket.
I det gule bildet nederst har jeg lagt et blad i midten og så trykt det.
  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar